kan inte fatta

Idag är det hela 10 månader sen min flicka gick bort, det är grymt att tänka på, vid den här tiden för tio månader sen kände jag mig som en fånge i min kropp fången i rummet o på altanen, ingen ville säga ngt ingen ville släppa ut mig och ingen läkare..jag har då varit vaken sen 2 slumrat en halvtimme på sängen mamma och lillasyster kommer vid sex el sju det var dom längsta timmarna i mitt liv från den 3e till dom kom, jag hade fått för mig att kommer dom så e de bra då klarar vi oss då drar vi nu och tindra får vår kärlek och hon får höra min röst, jag var redan i en dimma, men nu kl 12 för 10 månader sen fick jag det svåraste det svartaste de hemskaste en person kan få höra mitt barn var dött och hon hade dött kl 04..nu blev det svart på riktigt nu var dimman min värld, redån gick ner..åh vad det gör ont att tänka på. Det som jag har jätte svårt att släppa är hur kunde doktorerna på internationella sjukhuset inte ringa som d var bestämt, händer d minsta lilla så skulle jag el reseledarna få reda på detta. Det som på sista tiden fått mig ganska lugn är att i egypten finns det en lag som säger att dom inte får stänga av respiratorn förrens minst 1 timme efter bort gång, vilket i sverige sker med en gng. Så egyptierna ger "barnet en extra chans"fast döden har inträffat. Låter kanske flummigt i era öron men som en melodi i mina.dom stängde alltså inte ner respiratorn. Detta är information från olika internet sidor bla medicin, dr o proffesor sidor från egypten. Egypten är bra internationella sjukhuset är bra, men tyvärr så e de det medicinska som egyptierna riktar in sig på, dom har inte lagt så mkt vikt på det ombonade som finns här.och det är också jätte viktigt för ett prematurt barn, dom behöver så mkt skydd som möjligt, så lik livmodermiljö som d går då intryck från omvärlden inte e att föredra.
Så på ngt sätt ska jag när jag är frisk nog börja forska i hur man kan förbättra neonental vården i egypten.
Jag kämpar dagligen med min sorg efter tindra den gör riktigt ont, har förändrat mig som person. Och sorgen efter min dotter gjorde mig jätte sjuk, jag mådde riktigt dåligt, mår fortfarande dåligt men bra mkt bättre än för bara 2 månader sedan, det går fram åt hela tiden, men så har man svackor och svackorna e jobbiga.
Mina dagar går åt att bearbeta sorgen jobba med min post traumatisk stress syndrom min generella ångest, panikångest och vinter depression de 3 sista har jag lidigt av sen 09.när jag fick tindra-aliah när jag fick plusset så glad har jag inte varit sen tonåren, min tindra gav mig bebispower.min tindra-aliah rädda mig från alkolism o fördärv hon rädda mig från falska människor.hon rädda mitt liv, så då kanske ni kan fatta lite hur mkt jag dog när min tindra dog, jag försvann. Dessa tio månader har jag gjort ett psykiskt och själsligt treathlon och upptäckt så mkt, jag har gjort saker jag ångrar jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle klara. Jag dog med tindra, men har fått lära mig att leva igen . jag lever inte fullt ut men jag arbetar på det.
Jag har skrivit ett brev till min syster och vi har träffats vi har förlåtit varandra och jag kan bara tacka för att du inte gjort det svårare för mig än vad det faktiskt är att sträcka ut sin hand o be om ursäkt och säga att jag inte tänkt klart, kan helt enkelt bara säga att tackvare min stora sorg blev jag inte jag, jag har varit koko, knas, knäpp galen helt out of order (och är väl bitvis det fortfarande) men det kan drabba vem som helst som fått uppleva det jag upplevt det är liksom 3 stora saker på 3 dagar som sätter hela min värld i gungning o hitta tillbaka till en mer stabil värld är svårt. Jag är stolt över mig själv, jag har klarat detta utan antidepressiva, jag har haft 3 månader med psykolog har börjat igen hos en annan efter 2, 5 månads pause, , jag äter inga sömnmedel längre och sömnen är fortfarande ett problem, jag sover riktigt dåligt när jag sover o det tror jag har med mardrömmar att göra vaknar fortfarande med panik varje morgon sitter upp på 1 sekund och det tror jag att jag kommer få leva med resten av mitt liv.jag kommer bli bättre friskare men jag kommer alltid ha ärr kommer alltid ha ont av den här upplevelsen. Jag kommer alltid ha biverkningar, tex om gud ger mig chansen att få ett till barn, kommer det barnet få en helt annan ömhet uppväxt än vad "vanliga"barn får barnet kommer få så mkt kärlek, ömhet bli så överbeskyddat mm det är en fördel men också en biverkning, 
Tindra mamma älskar dig, jag saknar dig du är aldrig glömd 

Kommentera här: