arg och trampad på

Fan va arg, ledsen och besviken jag känner mig.. idag satte jag på fb där har jag en vän som är gravid som gått 40 +5 alltså v 41 alla skriver hur mysigt barnet tycker d e där inne och stressa inte osv.. jag förstår allt detta man ska må bra i sin graviditet man ska njuta av varje sekund minut och dag. Men när du gått över tiden så uppkommer andra problem kring en graviditet då är d inte så mkt om barnets lungor o hjärnfunktion e utvecklad tillräckligt utan då ska man nog mest oroa sig för havandeskapsförgiftning, att moderkakan lossnar av sig själv för den e mogen och klar, det blir proppar i navelsträngen psd=plötsligspäddbarnsdöd i magen mm detta är ngt som fick mig att bli orolig så jag skrev, nu kommer det en orolig kommentar från en ängla mamma men jag tycker du ska prata med din bm om detta för de e inte alls jätte bra. Fick sen höra hur dålig jag var som kunde få för mig att oroa en mamma i slutet av en graviditet och de va ju inte min mening och de sa jag från början, de hela slutar med att hennes vänner bombar mig och tycker jag har helt fel, men den bistra sanningen är att jag och alla andra ängla mammor o pappor för den delen vet så mkt mer om graviditet än ngn annan, fattar inte varför det är okej att en normal mamma el normal männsika få ge råd men en ängla mamma ska hålla käften,, allt jag ville var att uppmärksamma henne på att inte låta doktorerna styra över tiden, att det inte är bra, jag hade hellre blivit i gång satt än att gå över tiden. Men de e jag med min ryggsäck..asså när jag var gravid hade jag blivit överlycklig ifall ngn brydde sig om mitt barn o min graviditet tråkiga nyheter som trevliga, jag va inte så himla glad när mina medmänniskor sa till mig att inte handla till tindra-aliah för man vet aldrig och se dom fick rätt jag sitter nu med barnkläder nalle o lite där till men utan bebis, varför kan man inte bara ta in dåliga saker oxå.som jag skrev hade man uppmärksammat barnadöden lite mer hade de inte dött 500 barn i veckan i sverige relaterade till förlossning och graviditeter. För fuck sake asså bli vuxna kan vi skaffa barn kan vi tåla dåliga nyheter också.. för helvete e du i v 41 få ut ditt barn, varför ska den ligga där den är färdig den e mogen den e klar den ska ut,, bebisen har större överlevnadsförmåga här ute än instängd i magen så skiter ja i vad doktorerna säger, dom säger att det är normalt med blödning i v 14-17 dom säger d e normalt med mindre rörelser i magen oxå när du kommer till 3 trimestern vilket också är ren o tvärr bullshiet de e inte normalt finns inga studior d e en fucking bush doktor som kommit på den iden om inga foster rörelser pga trångbodhet. E så arg så de finns inte.. alla ni utan dåliga graviditets erfarenheter lycka till med att stänga ögon o öronen men faktiskt livet är så här bebisar dör i magen utanför magen o i samband med förlossningar vakna för fan de e 2013 va inte så dumma ta åt er av informationen ta informationen vidare till er egna bm o prata om era föruttsättningar det finns inget normalt tillstånd i någon graviditet då allas graviditet e personlig och enskilld. Lika så om du e 2 gångs mamma så e inte den ena graviditeten den andra lik. Men min käft kommer aldrig öppna sig i kunskapen kring graviditeter satsar den energin på att få ett eget levande barn
 

Kommentarer:

1 Minette:

Jag tycker det är tråkigt att du tog bort mig på fb innan jag ens hann svara dig.. Jag förstår att din mening inte var att göra mig orolig men som alla mina nära o kära vet så är jag en väldigt orolig mamma i mig själv. Denna grav har varit värst hittills när det gäller oro, jg har 2 friska barn som jag tackar Gud för, därför är jag extremt orolig för att något ska hända denna bebisen. Du skrev att du hellre blir igångsatt, men med tanke på att jag störtblödde efter min förra förlossning (3,5l) så är en igångsättning knte det bästa för just mig o min bebis i första läget. Det finns stora risker med igångsättningar också, jag blev igångsatt under min första grav pga havandeskapsförgiftning .. Så jag har en hel del i bagaget. Man kan uttrycka sin omtanke för andra på olika sätt o det är kanske inte så roligt för mig att läsa om hur många barn som dör i veckan i magen o under förlossningar. Jag har en enorm förlossningsrädsla efter vad som har hänt o har fått gå på speciella samtal pga detta, det finns en speciell förlossningsplan skriven för mig.. Som du har skrivit så är varje grav enskild, så självklart ska du dela med dig av din omtanke men kanske skriva det på ett finare sätt så det knte skapar mer oro för en redan orolig mamma.

Svar: Jag skrev inget om hur många bebisar som dör i veckan förrens dina kompisar hoppa på mig och min oro, min första kommentar löd ungefär så här, nu kommer en orolig kommentar från en orolig ängla mamma, hur länge har du gått över, tycker inte du ska gå för länge prata med din barnmorska jag vill inte göra dig orolig.. men att dina kompisar ska få uttrycka sitt lugn, tyvärr du kan aldrig vara lugn i en gravididtet inte förrens barnet är över 3 år kan du sluta orora dig för stor möjlighet till död hos barnet som inte är av olycka, ja jag tog bort dig för jag orkade inte med dina kompisars elaka o idiotiska kommentarer.som jag dessutom skrivit i det här blogg inlägget så e graviditeter olika personliga individuella så att jag gav dig min oro för att du inte ska lyssna på dr o bm utan på dig själv o kanske din omgivning. Jag skrev också de på fb att du skulle prata med din bm om de alltså har jag redan tagit i beräkning att graviditeter är olika.tråkigt att du ska få använt tindra-aliahs födelse och död som en milstolpe i din graviditet och la upp bild på dig själv efter v 26 plus ngt, hur jävla förbannad skulle jag blivit på d som att sätta kniven i hjärtat igen, som sagt jag har enl mig o fler inte gjort ngt fel jag gav dig den infon jag har inte för att göra dig ledsen, arg el ororlig bara ha i beaktning, och för att jag brydde mig men de e ingen fara, jag har lärt mig att man ska inte prata om saker som inte är positiva när man är gravid..jag skrev den första kommentaren i väldigt insmorda ord men när jag blir påhoppad som att jag ska skämas o idiotförklaras o inte räknas som mamma då har man helt fel så fel. Din man svarade så jag förmodade att det var ditt svar på det hela, så jag avslutar det ännu en gng med att säga som jag sagt på alla kommentarer, jag brydde mig jag ville väl och hoppas frtf att saker och ting går bra ps glöm inte att jag precis gjort ett akutkejsarsnitt som slutade i tragedi så de e inte bara ngn som pratar ut i det blå
tindraaliah.blogg.se

2 Sanna :

Herregud du kan gå över tiden 14 dagar utan några som helst problem o att det inte händer något med barnet. Förr i tiden gick man även över 20 dagar utan att de hände något.
Men det som är dåligt att du jagar upp en gravid kvinna o gör henne stressad. Så gör man inte som vän man kan observera o säga att man ska ha extra koll men inte skrämma upp.
Tur du inte är min vän, sånt hade jag aldrig pallat !!!

Svar: Sanna jag vet inte din bakrund el så men vet du hur många föräldrar som förlorat sina barn pga överburenhet?det är rätt många och som sagt inget felmi att informera världen om de dåliga sakerna i heller, så ja vi får väl helt enkelt vara glada att vi inte är vänner.. som sagt jag tycker inte att dr och läkarvården ska tycka de e ok att barnet ligger över sin tid de e ingen som kan garantera att barnet överlever i mammas mage
tindraaliah.blogg.se

3 Anna:

Att med exakthet veta hur länge ett barn har legat i sin mage måste man ha extremt bra koll på alla parametrar. Med det sagt så kan 6 dagars sk överburenhet lika gärna betyda 3 dagar minus.

Ledsamt att du förlorat ditt barn under så tragiska omständigheter. Men det ger dig ingen rätt att skriva negativa saker om graviditeter och förlossningar på andras FB-loggar. I ditt första inlägg skrev du även att "om ni visste hur många mammor som förlorat sina barn i v 41 och 42. Hur kul är det att läsa som gravid?
Tänk om vi vände på det, Om du bara visste hur många bebisar som ÖVERLEVT både v 41 och 42 och ända in i v 43. Men se nej, det är inget som du vill fokusera på . Om jag får cancer vill jag veta hur många som överlever min sjukdom, vad oddsen är för det, inte tvärtom, jag vill inte veta vad oddsen är för mig att ev dö.

Du är fast i din sorg, vilket jag drar slutsatsen av genom att läsa lite bakåt i din blogg. Fast i en cirkel, en ganska ond och ensam, ledsen cirkel. Sorg är jobbigt, vare sig det är ditt barn, din bebis, din syster eller din bror. Men vi måste alla ta oss ur det, gå vidare, blicka framåt. Och ja, det får ta tid.

Jag vet inte vem du är, du vet inte vem jag är, men jag ger dig ett råd i all välmening, anklaga inte andra för att "sticka kniven i hjärtat" för att de är lyckliga. Anklaga inte andra för din olycka. Det är inte "alla andras fel att alla andra är dumma!" Du bestämmer själv över dig och ditt välmående. Bearbeta din sorg, glöm inte, men gå vidare, annars kommer sorgen äta upp dig inifrån och ditt liv blir grått och trist och slutligen väldigt ensamt....
Detta inlägg är i ALL välmening och således inget påhopp.

Svar: Du har helt rätt att sorgen e ganska ensam, men ja e inte grå, de var i all välmening jag skrev de precis som du skriver de här inlägget, ja jo men alla andra kommenterar ju bara med de positiva och när jag såg bilden o v 41 blev jag naturligtvis orolig när man har min bakrund har man ganska mkt kunskap av d negativa å varje dag e d tyvärr ett barn som dör, jag ville bara ge minette rådet att inte lyssna på dr som alltid säger att allting är bra utan på sig själv,jag ville inget ila överhuvudtaget men resterande komenatörer va ju inte så himla trevliga mot mig därav all info o kunskap jag har kom upp..Jag anklagar lika friskt som ni anklagar mig för att vara hemsk när jag i all väl mening skrev vad jag skrev i morse, jag har inget annat än vatit glad för minette och hennes familj och de vet hon men de vet ingen annan men så har de blivit så fel så fel, men jg har öärt mig en läxa prata aldrig om sånt här med ngn gravid för du blir anklagad för att vilja ont när man eg vill gott, och det där med andras lycka har du tyvärr fel, jag har gläds åt minette och åt månganyblivna mammor som blivit föräldrar under dessa 9 månader all lycka till dom verkligen, har skrivit ett svar till minette där jag skrev att jag e så förbannad när jag svarar där så jag inte riktigt vet vad jag skrivit rent av förmjag varit fly förbannad innerst inne vet jag väl självklart om att så inte är fallet att minette använt våran olycka som milstolpe i hennes graviditet,,, ber hudra gånger om ursäkt för den hemsk kommentaren,, verkligen ursäkta för den. Och som sagt allt har vrit utav välmening
tindraaliah.blogg.se

Kommentera här: